Tämä blogi sisältää

Iloista paperiaskartelua

sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Tonttutuvassa lapastellaan

Tänään päivitän joitakin viime päivien käsitöistä.  Kiirettä on pitänyt kun olen valmistellut käsitöitä joulua varten. Lisäksi ensi viikonloppuna meillä on salibandyn kotiturnaus ja sinne olen perinteisesti tehnyt käsitöitä arpajaisvoitoiksi. 

Sain jokin aikaa sitten kummitädiltäni Eeva Haaviston kirjan 100 kudontamallia (kiitokset vielä Tiitsalle) ja yllätin jopa  itseni innostumalla kirjoneuleista!! Muistan, että olen blogissakin mainostanut etten tee kirjoneuleita, mutta näin se mieli vaan muuttuu.

 Malli: Körttirasat (malli nro 5)
Lanka: Novitan nalle (musta) sekä Regia kaksivärinen lanka
Puikot: 2,5 ja 2,75
Kulutus: 68 g
Koko: Miehen käteen sopivat



Malli: Pystyraidat Kardemumman talosta täältä
Lanka: Novitan Nalle (musta) ja Drops Fabel
Puikot: 2,75
Kulutus: 66 g



Malli: Marja pintakuviolapaset (linkki ohjeeseen löytyy aiemmasta postauksesta)
Lanka: 7-veljestä
Puikot: 3,5
Kulutus: 80 ja 87 g
Koko: Nainen



Malli: peruslapanen, oma Pacman-hahmotelma
Lanka: Isoveli
Puikot 5
Koko: 140-150 cm??


Malli: Novitan sivuilta, pienin muutoksin
Lanka: Novitan Puro
Puikot: 7 ja 8
Koko: Nuori, nainen, mies?
Kulutus: 88-115 g
Tässä tosiaan vain pieni osa viime aikojen tekemisistäni. Sukkiakin olen neulonut aika kasan, niin isoja kuin pieniäkin, tuubikaulurin, kämmekkäitä yms. Vähän on tullut kranssejakin koristeltua ja muita jouluisia juttuja.

Yksi oikein iso urakka on vielä edessä. Huomasin kauhukseni ettei minulla on kuin muutama hassu joulukortti ja kohtahan ne pitää jo lähettää - apu-va!!! Joko turvaudun ostokortteihin tai sitten varaan muutaman päivän/yön korttiurakointiin. Nyt täytyy odotella jotain megaideaa asian tiimoilta.

Oikein mukavaa jouluaherrusta kaikkiin tonttupajoihin ja muille muuten vaan mukavaa talven odotusta/jatkoa! Tämä tonttu lähtee taas kilisyttelemään puikkoja.

2 kommenttia:

  1. Hienoja lapasia oot tehnyt :) Mun suosikit olivat ne napilliset punaiset ja valkoiset ja sit noi kaksi alinta kuvaa - Purolangasta tehdyt.
    Olis kyl kiva kokeilla joskus huovutella kans lapasia - tossuja oon kyl tehny, mut lapasia en. Pitäs käydä Novitan sivuilla, josko sieltä löytyi helppo ohje näin alkuun :)

    VastaaPoista
  2. Kyllä on puikot suihkineet ja komeaa jälkeä tehneet.
    Ois' muuten muutama lehti tarjolla ;)

    VastaaPoista

Rakastan kommentteja, joten olen todella iloinen jos jätät viestin käynnistäsi. Olet lämpimästi tervetullut uudelleen.

Toivoo Kati

Kiitos vierailustasi!